رشد ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، گفت: در طول هفته ای که گذشت قیمت سکه طرح جدید با ۷۰۰ هزار تومان رشد، قیمت ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی را تجربه کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، نادر بذرافشان امروز (جمعه) در گفت و گویی درباره تحولات بازار طلا و سکه در روزهای اخیر افزود: از ابتدای هفته‌ای که گذشت بازار جهانی تجربه افزایش ۵۹ دلاری را شروع کرد تاجایی که قیمت های جدید در بازارهای جهانی را شاهد بودیم و در طول هفته این قیمت ها لحظه ای نبود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اظهارداشت: در روزهای بعد نیز بازار نوسانات اندک کاهش یا افزایش را طی کرد و در پایان هفته این افزایش بیشتر شد به طوری که در طول هفته حدود ۶۴ دلار افزایش انس جهانی طلا را داشتیم که آخرین قیمت انس جهانی طلا امروز (جمعه) به ۲ هزارو ۶۰۶ دلار رسید.

وی قیمت جدید انس جهانی طلا را تجربه ای جدید در بازارهای جهانی دانست و تصریح کرد: ابتدای هفته قیمت انس جهانی با ۲ هزارو ۵۷۸ تومان شروع شد و نوسانات کاهش و افزایش ۱۰ دلاری را طی کرد.

بذرافشان گفت: طی یک هفته ای که گذشت قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۴ هزارتومان افزایش به ۳ میلیون و ۷۷۰ هزارتومان، سکه طرح جدید با ۷۰۰ هزارتومان افزایش ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، سکه طرح قدیم با ۴۵۰ هزارتومان افزایش به ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان، نیم سکه با ۵۰۰ هزارتومان افزایش به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزارتومان افزایش به ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی با ۲۰۰ هزارتومان افزایش به ۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان معامله شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به اینکه در حباب سکه خیلی افزایش و کاهش نداشتیم افزود: طبق آمارها طی هفته ای که گذشت، یکصد هزارتومان افزایش حباب سکه را در بازار داخلی داشتیم به طوری که قیمت حباب در بازار سکه ۷ میلیون و ۷۵۰ تومان شد.

به گفته وی، قیمت انس نقره نیز امروز حدود ۳۱ دلار و ۱۰ سنت بود که قیمت هر نقره در بازارهای داخلی ۵۹ هزارو ۸۰۰ تومان داد و ستد شد.

بذرافشان اظهارداشت: بنابراین بازار در طول هفته ای که گذشت به عنوان روزهای پایانی فصل تابستان التهاب افزایش تقاضا چندانی نداشت و روال عادی خود را طی کرد.

وی تصریح کرد: به طور قطع نرخ طلا و سکه در بازار داخلی و جهانی در هفته آینده به شرایط بازارهای جهانی، نرخ ارز، تثبیت قیمت های جدید و تحولات سیاسی و اقتصادی بستگی دارد بنابراین با این وجود احتمال افزایش یا کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ دلاری قیمت ها پیش بینی می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جهان در طول هفته آینده بازار طلا و سکه احتمال رشد انس جهانی طلا را پیش بینی می کند که در بازار داخلی ما نیز تاثیرگذار خواهد شد.

کد خبر 76003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =